Aquest episodi recupera els millors moments de la tertúlia “d’aquí a l’oest” amb una barreja de continguts virals, debat lingüístic, curiositats naturals i cultura pop.
Viral de les pedres i reptes perillosos: Discussió sobre el vídeo viral de tirar pedres en entorns naturals i el perill de la selecció natural.
Morrinja vs Soneta: Origen i ús del terme “morrinja” per a la son post-dinar i la preferència per “soneta”.
Continguts extrems: Pirotècnia casolana i reptes arriscats als llacs gelats.
Debat lingüístic: Com anomenar els assistents a la Plega del Caragol (plequista, collista, penyista…).
Curiositats d’abelles: Quantitat de flors per fer mel i la vida en funció de les hores de vol.
Eurovisió: Pronòstics, apostes i polèmica amb el patrocini i els dobles estàndards polítics.
Cinema i festivals: Nou Òscar per a dobles d’acció, Festival de Cannes i normes de vestimenta.
Debat sobre la desnudez: Comparació entre mostrar pits femenins i parts del cos masculí.
Tancament: Comiat i agraïments, destacant l’ambient distès del programa.
Comentari sobre el vídeo viral on gent tira pedres en espais naturals, els riscos per a persones, fauna i vegetació, l’efecte viral i la noció de selecció natural aplicada als qui fan aquestes tonteries.
Discussió sobre el terme “morrinja” (enyorament de casa) i l’ús popular per referir-se a la son després del dinar, amb la proposta de “soneta” com a diminutiu més adient.
Reptes virals de fer petards i pirotècnia casolana, incloent qui experimenta abocant petards en llacs gelats i la reflexió sobre la ludopatia i el risc personal.
Bateig humorístic dels assistents a la Plega del Caragol: plequista, collista, penyista o caragolista, i com el purisme lingüístic s’adapta a la tradició lleidatana.
Capítol de curiositats: quantes flors calen per fer un quilo de mel i com la vida de les abelles depèn de les hores de vol; apareixen comentaris sobre petits errors tècnics de guió.
Autobombo i pronòstics sobre països guanyadors, apostes econòmiques i debat sobre la influència del patrocini (Moroccanoil) i els dobles estàndards en els drets humans d’Israel vs Ucraïna.
Anunci de la nova categoria als Òscars per a dobladors i dobles d’acció, seguida de la cobertura del Festival de Cannes amb normes de vestimenta (prohibició de la nudez i vestits excessius).
Reflexió sobre la sensualitat i la normativa de mostrar pits femenins vs parts del cos masculí, amb referències a línies de roba i catifes vermelles controvertides.